Ma-vr voor 22:00 besteld, dezelfde dag verzonden!
Officiële Yumbox site - gratis verzending NL/BE vanaf €60
Lekvrij makkelijk-te-openen siliconen deksel
BPA, PVC en Ftalaten vrij
  • Nederlands
  • Yumbox winter verrassingslunch

    Marije - 12 / Feb / 2021

    Yumbox winter verrassingslunch

    Vind je het maken van een lekkere lunch soms een uitdaging? Met deze lunchtip maak je van de lunch een feestje dat je kind zich altijd zal blijven herinneren. Lekker warm, feestelijk en toch met vitaminen!

    Verras je kind met lekkere poffertjes in de in de Zuppa thermos! De poffertjes blijven uren lekker warm, uw kind kan lekker smullen in de pauze! Vul de Yumbox MiniSnack met partjes appel of andere stukjes lekker fruit voor de vitamientjes. En heb je al eens gehoord van Goli’s? Een appelazijn gummy, die naast lekker stiekem heel gezond is, boordevol vitaminen en azijn, wat een heel positief effect heeft op de spijsvertering! Perfect voor in het ronde dip or treat vakje.

    Zelf poffertjes maken met een gietijzeren poffertjespan:

    • 350 ml melk
    • 250 gram bloem
    • 2 eieren
    • 1 theelepel bakpoeder
    • snuf zout
    • olie of boter om in te bakken

    Bereidingswijze:

    • Verwarm de gietijzeren pan voor op het vuur en vet deze in met (zonnebloem)olie of boter.
    • Maak een glad beslag door alle ingrediënten te mengen in een beslag kom (muv de olie/ boter).
    • Giet het beslag beetje bij beetje in de poffertjespan.Let op: zet het vuur niet al te hoog - de poffertjes gaan dan te hard en kunnen snel aanbranden.
    • Draai de poffertjes om zodra de bovenkant begint te stollen.
    • Bak de poffertjes aan beide kanten goudbruin en herhaal dit tot het beslag op is.
    • Serveer de poffertjes met poedersuiker en een likje roomboter naar smaak. Eet smakelijk!

    Glutenvrij, Lactose-vrij, Vegan?
    Poffertjes zijn ook heel goed glutenvrij de maken, vervang de 250 gram bloem bijvoorbeeld door 125 gram glutenvrij meel en 125 gram boekweitmeel.
    Liever geen melk? Vervang de 350 ml melk door een plantaardige melk-variant als haver, soya of amandelmelk!
    In plaats van de eitjes kan je ook een grote gepureerde banaan gebruiken, geeft een lekkere nieuwe twist aan het recept en maakt ze volledig vegan!

    Smullen maar!

    Laat een reactie achter

    What are your experiences? Read or write a review here.

    *Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Verplichte velden